Основні завдання ПМД

Головним завданням надавача  ПМД є забезпечення населення комплексними та інтегрованими послугами зі всебічної, безперервної і пацієнт-орієнтованої ПМД, спрямованої на задоволення потреб населення у відновленні та збереженні здоров”я, профілактику розвитку захворювать, зменшення потреби в госпіталізації та покращення якості життя.

ВООЗ визначає 4 основні напрямки розвитку первинної допомоги:

  1. Сприяння досягненню рівності, солідарності та соціальної справедливості щодо здоров”я населення за рахунок забезпечення універсального доступу та соціального захисту здоров”я.
  2. Забезпечення людино-орієнтованого підходу, що враховує потреби та очікування людей, з метою підвищення результативності та ефективності медичних послуг для населення.
  3. Підвищення рівня здоров”я громадян шляхом інтеграції ПМД і заходів громадського здоров”я.
  4. Зміна принципів управління закладами ПМД шляхом відмови від командно-адміністративних методів управління та впровадження гармонізованого, репрезентативного, соціально-інтегрованого, заснованого на переговорах методу управління.

В рамках ПМД саме ЗП-СМ може забезпечити доступні і прийнятні послуги для пацієнтів; справедливий розподіл ресурсів охорони здоров”я; інтегроване і координоване надання комплексних лікувальних, реабілітаційних, паліативних та профілактичних послуг; раціональне використання технологій і ресурсів наступних ланок охорони здоров”я, рентабельність ПМД. Окремі елементи ЗП-СМ у системному поєднанні можуть значно підвищити ефективність ПМД завдяки ефекту синергії.

Щоб визначити складові елементи моделі ПМД на місцевому рівні, необхідно знати основні характеристики ЗП-СМ:

  • загальність;
  • комплексність;
  • безперервність і тривалість;
  • координація;
  • співробітництво;
  • орієнтація на сім”ю